Educație prin experimente.
January 15, 2018
Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Linkedin
Share On Pinterest
Share On Reddit

Proiectul în sine se va aplica pluridisciplinar urmărindu-se asimilarea unor legi, principii, teorii, noțiuni de bază în domeniile fizicii, chimiei, biologiei , geografiei și tehnologiei prin tehnici de laborator ca microscopia, crearea unor modele la scară, mișcările Pâmântului, rotația Lunii în jurul pământului, dinamica scoarței, presiunea aerului,aerul cald și aerul rece, pot fi mult mai bine înțelese utilizându-se metoda experimentului prin crearea unor modele și simularea acestor mișcări.

 

Mai mult decât atât, modelele create de elevi vor putea fi utilizate la toate clasele de a IX-a și mai mult decât atât elevii vor putea face simulări și pentru elevii de clasa a V-a pentru întelegerea mai facilă a acestor noțiuni de fizica pământului și astronomia. Proiecul la Biologie se bazează pe observații microscopice asupra unor celule care provin de la organisme diferite aparținând celor cinci regnuri.

 

Elevii vor face observatii și asupra unor celule bacteriene , de protozoare , fungi recoltate chiar de ei din natură: bălți, râul Mureș, sol, alimente alterate, etc.  La Chimie și fizică experimentele de laborator vor dezvolta la elevi convingerea privind posibilităţile de transformare a energiei chimice în energie electrică şi invers, în condiţiile utilizării unei truse demonstrative de electrochimie, a unor materiale existente în laboratorul şcolii şi a unor materiale comune aflate la îndemnâna noastră.

 

În cadrul proiectului secțiunea tehnologie ne propunem realizarea unor roboți autonomi în scopuri educative și organizarea de workshop-uri pentru gimnaziu și alte clase pentru familiarizarea elevilor cu modul de construire a unui robot, ușurința cu care acesta poate fi asamblat dar și pentru trezirea interesului copiilor pentru această ramură a științelor inginerești (electronică,  informatică, mecanică). Toate aceste experimente vor fi filmate iar videoclipurile realizate de elevi vor fi editate și uploadate pe un canal de YouTube pe care elevii din echipa de proiect îl vor deschide , întreține periodic , realizarea scenariului, filmare pentru vlog, montaj, vizionare și premierea celor mai bune proiecte. Videoclipurile sunt accesibile pentru toată lumea de toate vârstele în special pentru elevi deoarece proiectul oferă informații suplimentare despre temele studiate de aceștia în cadrul orelor de curs. Prin acest proiect, ”Educație prin experimente” se dorește să se dea mai departe din pasiunea echipei altor liceeni care vor învăța cum să realizeze videoclipuri educative.

 

Echipa:

 

  • Tompa Liliana- profesor inginer
  • Bozdog Maria – profesor geografie
  • Dan Alina– profesor biologie
  • Gorboi Melinda – profesor fizică
  • Crișan Martha – profesor chimie
  • Dan Petrișor – profesor informatică
  • Elevi: Costa Alex, Mărgitaș Paul, Pop Andrei, Șular Florin, Șerban Anca, Moldovan Adriana, Porojan Mădalin, Cotoi Ciprian, Neagu Tania, Tomuțiu Ionuț

 

Finanțare:  7965,67 lei

 

Activități: Cu începere din 01 februarie 2018