Proiectul nostru își propune formarea de competențe și cunoștințe de bază și aptitudini necesare pentru domeniul inovativ al roboticii, stimularea interesului și a viziunii pentru disciplinele STEM, motivarea elevilor pentru studierea disciplinelor din ariile curriculare respective prin inițierea lor în construcția și programarea roboților autonomi. Proiectul nostru presupune amenajarea unui laborator de robotică în cadrul colegiului și promovarea educației STEM prin crearea unor serii de ateliere inovatoare și experimente având la bază seturi LEGO Education. Prin intermediul ”API RoboLab”, participanții, dobândesc competențe de bază privind construirea și programarea roboților LEGO. În cadrul proiectului ne propunem să organizăm 8 ateliere de robotică, pe parcursul cărora vom prezenta noțiuni diverse, în scopul dezvoltării cunoștințelor de mecanică, electronică și programare, implicând astfel, profesori și elevi din cadrul colegiului și angajați ai firmelor din Târgu – Mureș.
Ne dorim ca elevi participanți, cu diferite cunoștințe, aptitudini și abilități să lucreze împreună, ca o echipă, într-un mod metodic și responsabil pentru îndeplinirea unor sarcini simple (de exemplu; parcurgerea unui traseu, evitarea obstacolelor din teren, colectarea obiectelor de o anumită culoare etc). La activitățile de tip „problem solving”, participanții proiectează, dezvoltă și îmbunătățesc proprii lor roboți, în scopul participării la diverse acțiuni din Tîrgu Mureș. Elevii vor lucra în propriul lor ritm fiind încurajați și sprijiniți să depășească obstacolele. Într-o primă etapă proiectul se va derula pe parcursul anului școlar 2016 – 2017, iar în funcție de interesul pentru această activitate să continuăm și în viitor. Proiectul presupune o experiență educațională entuziasmantă și de neuitat pentru elevi, fiind important și în completarea programei școlare existente în colegiul nostru, începând și cu anul școlar viitor.
Echipa:
Web: https://www.facebook.com/APIRoboLab/
Finanțare: 8000 lei
Activități: Cu începere din 01 decembrie 2016